dimarts, 11 de febrer del 2014

MUIXEROLA 2013




Sabeu que se sent al escoltar el so de la dolçaina?

 El cor batega fort, els ulls s'il.luminen brillants i l'ànima s'omple de vida... tots els que alguna vegada hagueu viscut això podreu entendre com em vaig sentir actuant en la seu de la Nova Muixeranga.







Davant la meva gent, fent un contacontes pels més petits i per aquells no tant petits...a la Muixerola del meu poble, per primera vegada actuant a la meva terra, a Algemesí. No podeu imaginar el cúmul d'emocions que m'envairen... retrobament, il.lusió, energia i màgia, molta màgia en aquell indret tant especial i envoltat de tantes persones estimades. 








Vull agrair de tot cor a la Nova Muixeranga que m'hagin donat la oportunitat de participar en aquesta celebració tant nostra... jo vaig gaudir plenament i em vaig omplir de força. Tot i la distància que em separa de la terra que em va veure nèixer i crèixer, us porto sempre al cor i avui sóc feliç d'haver compartit aquest moment tant emocionant amb tots vosaltres. Gràcies!!!!












LA MUiXERANGA  D'ALGEMESÍ


La Nova Muixeranga és una colla de dones i homes, que dirigits per un mestre/a construeixen diferents tipus de torres i figures al so de la melodia anomenada La Muixeranga.




La dansa de la Muixeranga s'estructura en tres parts: el Ball (també anomenat Passeig o Florete); les Torres Humanes o Pujades i els Quadres Plàstics. La diferència entre aquestes dues últimes respon a la intencionalitat. Mentre que les torres busquen alçar construccions, les figures plàstiques volen representar escenes relacionades amb la Mare de Déu.

Per altra banda, els elements estructurals bàsics de les construccions són: la base, el tronc (pisos, alçadors i xiquet/a coronant la figura) i la pinya (primeres mans, agulles, vents).

El ball de la Muixeranga s'acompanya de tres tipus de música, interpretada per dolçaina i tabal: una destinada a acompanyar el Ball; la coneguda popularment com La Muixeranga quan s'alcen les torres, i una tercera que es fa sonar en la construcció de la figura anomenada l'Enterro.



La primera intenció de la nostra associació fou integrar tant la dona al ball com a totes aquelles persones que volgueren participar. Actualment, un dels nostres objectius és donar a conéixer el fet muixeranguer en tots aquells llocs on ens conviden i possibilitar així, la memòria d'una part important de la nostra cultura com a poble. 

                                             (Text agafat de la seva pàgina web)
















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

ALIMENTA ELS SOMNIS